وبلاگ

کنسول دستی گیمینگ مایکروسافت با نسخه‌ای خاص از ویندوز 11 در راه است

کنسول دستی گیمینگ مایکروسافت با نسخه‌ای خاص از ویندوز 11 در راه است


علاوه بر این به نظر می‌آید مایکروسافت در حال توسعه مدل جدید از کنترلرهای بازی به سبک سو‌ییچ باشد. اخیراً، انتشار یک قابلیت نرم‌افزاری جدید برای ایکس باکس، موجی از شایعات را در مورد کنسول دستی این شرکت به راه انداخته است. این قابلیت که در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد، به ایکس‌باکس اجازه می‌دهد تا چندین شبکه Wi-Fi را به خاطر بسپارد و به طور خودکار به آنها متصل شود.

پتنت جدید مایکروسافت در رابطه با کنسول دستی گیمینگ

برخی از کاربران این قابلیت را نشانه‌ای از برنامه‌های غول آمریکایی برای تولید کنسول بازی قابل حمل مایکروسافت می‌دانند. این امر منطقی به نظر می‌رسد، چرا که یک کنسول دستی به طور حتم به قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف Wi-Fi در مکان‌های گوناگون نیاز خواهد داشت.

هنوز هیچ تأییدیه رسمی از سوی مایکروسافت در مورد برنامه‌های این شرکت برای تولید یک کنسول دستی ارائه نشده است. با این حال، انتشار این قابلیت جدید و همچنین شایعات پیرامون آن، هیجان و کنجکاوی بسیاری را در میان گیمرها برانگیخته است.

بر اساس گزارش gizchina در حال حاضر بیشتر کنسول‌های دستی قابل حمل مبتنی بر ویندوز بوده و یک نسخه کامل از ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کنند که باعث سنگینی و ناکارآمدی بیش از حد آن‌ها می‌شود. اگر چه آن‌ها می‌توانند از نظر فنی در سطوح شگفت‌انگیز باشند، ولی این امر با افت شدید شارژدهی باتری همراه است.

بنابراین اگر مایکروسافت بتواند نسخه‌ای ساده‌ از ویندوز را ایجاد کند، به احتمال زیاد عمر باتری این دستگاه‌های گیمینگ به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. چیزی که در قالب یک کنسول دستی با برند ایکس‌باکس به احتمال زیاد آن را به نمایش خواهد گذاشت.

پیش از این هم پتنت‌هایی از کنترل‌گرهایی منتشر شده که می‌تواند به کنسول دستی یا گوشی هوشمند چسبیده و مانند دسته بازی عمل کند. این پتنت مایکروسافت یک کنترلر دو قسمتی را با طراحی منحصر به‌ فرد به نمایش می‌گذارد که با دستگاه‌هایی با ضخامت مختلف سازگار است.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید