وبلاگ

انویدیا جنگ تازه‌ای به راه انداخت؛ بفرمایید Premium AI PC

انویدیا جنگ تازه‌ای به راه انداخت؛ بفرمایید Premium AI PC


هم‌زمان که مایکروسافت و سازندگان کامپیوترهای شخصی خود را برای عرضه کامپیوترهای AI PC در سال میلادی جاری آماده می‌کنند، انویدیا بیکار ننشسته و تلاش می‌کند یک گام از آنها جلوتر باشد. این کمپانی کمپین دیگری تحت لوای Premium AI PC به راه‌انداخته است تلاش می‌کند بگوید اگر کامپیوتر شما گرافیک GeForce داشته باشد، از AI PC قوی‌تر است. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.

احتمالاً می‌دانید سازندگان مختلف امسال کامپیوترهایی به عنوان AI PC عرضه می‌کنند که با داشتن NPU یا پردازنده عصبی، قادر هستند برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را بدون اینترنت ارائه کنند. این کامپیوترها باید دست کم ۴۰TOPS قدرت محاسباتی داشته باشند تا بتوانند AI PC یا کامپیوتر دارای هوش مصنوعی محسوب شوند.

کامپیوترهای سازگار با Premium AI PC در راه‌اند

در طرف مقابل، انویدیا می‌گوید اگر کامپیوتر شما به گرافیک GeForce مجهز باشد، احتمالاً قدرت بسیار بیشتری در هوش مصنوعی خواهد داشت. این ادعای انویدیا به پشتوانه وجود هسته‌های Tensor در محصولات مُدرن این کمپانی است که به عنوان شتاب‌دهنده هوش مصنوعی عمل می‌کنند.

به گفته انویدیا، کامپیوترهای مجهز به گرافیک‌های GeForce RTX دارای قدرت ۱۰۰ تا بیشتر از ۱۳۰۰TOPS هستند که بسیار بیشتر از قدرت کامپیوترهای AI PC است. بنابراین، انویدیا تصمیم گرفته برند خود را برای کامپیوترهای دارای توانایی هوش مصنوعی معرفی کند و آن Premium AI PC است.

کامپیوتر  Premium AI PC چیست

به این ترتیب، انویدیا می‌خواهد در ماه‌های باقی‌مانده حسابی بر روی Premium AI PC مانور بدهد و اگر یک کامپیوتر مجهز به گرافیک GeForce RTX باشد، آن را AI PC اعلاء می‌خواند تا برتری آن را بهتر نشان دهد.

در همین رابطه بخوانید:

– کامپیوتر شما با AI PC سازگار نباشد، ویندوز 11 دست از سرتان برنمی‌دارد!

– شرط غیرمنتظره اینتل برای اجرای دستیار Copilot به صورت آفلاین

– کامپیوتر قدیمی دارید، فکر آپدیت ویندوز 11 را از سرتان بیرون کنید!

ویندوز ۱۱ یکی از چیزهایی خواهد بود که قرار است از قدرت پردازشی کامپیوترهای جدید در ارائه کارکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند. این قابلیت‌ها و کارکردها مستقل از مدل‌های اینترنتی کار می‌کنند.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید