وبلاگ

اولین اطلاعات از تراشه اگزینوس 2600؛ پایان همکاری سامسونگ و AMD؟

اولین اطلاعات از تراشه اگزینوس 2600؛ پایان همکاری سامسونگ و AMD؟


به تازگی اولین اطلاعات از تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ به بیرون درز کرده است. به نظر می‌آید که غول فناوری کره‌ای قصد دارد که از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود در چیپست پرچمدارش استفاده کند. این امر می‌تواند به منزله پایان همکاری سامسونگ با AMD و استفاده از تراشه اگزینوس 2600 در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S26 باشد.

بر اساس گزارش phonearena به نظر می‌آید که سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2600 به‌ جای پردازنده گرافیکی AMD RDNA، از پردازشگر گرافیکی اختصاصی خودش بهره می‌برد. این تراشه احتمالاً قلب تپنده تعداد زیادی از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S26 خواهد بود.

exynos-2.jpg

در واقع انتظار می‌رود سامسونگ گوشی‌های گلکسی S26 و +S26 را در اکثر کشورها با تراشه اگزینوس 2600 روانه بازار کند. بنابراین سامسونگ چیزی حدود دو سال زمان برای توسعه و استفاده از GPU خودش روی این تراشه دارد و کره‌ای‌ها احتمالاً خودشان این پردازشگر گرافیکی اختصاصی را تولید می‌کنند.

اما پیش از عرضه تراشه اگزینوس 2600 به سراغ تراشه اگزینوس 2500 با پردازنده گرافیکی AMD خواهد رفت که در بطن گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی +S25 قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که گلکسی S25 و گلکسی +S25 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 فقط در آمریکا و چین عرضه شود که شامل پردازنده گرافیکی Adreno کوالکام است. گلکسی S25 اولترا نیز در تمامی بازارها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره خواهد برد.

انتظار می‌رود از نسل دوم فناوری سه نانومتری Samsung Foundry به منظور تولید تراشه اگزینوس 2500 به کار گرفته شود. این فناوری علاوه‌ بر اینکه نسبت به فناوری چهار نانومتری این شرکت بازدهی بهتری دارد از فناوری سه نانومتری TSMC نیز بهتر عمل می‌کند و به این ترتیب انتظار می‌رود بازدهی تراشه اگزینوس 2500 از تراشه اگزینوس 2400 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار بهتر باشد.

همچنین به لطف این فناوری قرار است عملکرد تراشه اگزینوس 2500 نیز بسیار بهتر از اگزینوس 2400 باشد. سامسونگ سال گذشته از فناوری چهار نانومتری خود برای تولید اگزینوس 2400 استفاده کرده بود. در صورتی که این تراشه بتواند همراه با بازدهی انرژی بهتر، عملکردی مشابه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار فراهم کند آنگاه می‌تواند میزبان قدرتمندی برای گوشی‌های گلکسی اس 25 سامسونگ باشد.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید